fredag 10 november 2017

Nu är jag här igen...


Det har varit lite kortare resor förstås, Till Gävle med Mariehamns boulare och utmanade Gävleborna. Det hade vi inte mycket för, vi fick storstryk. Dom var tio lag och vi var tio. Så spelade vi 4 omgångar. Lennart, Carita och jag gick det ganska bra för, vi vann 2 och förlorade två. Kom på andra plats av Ålänningarna. Det får man vara nöjd med.

Så har vi fiskat mycket och fått mest sik, saknar fortfarande gösen. Så nu skall vi vänta att det blir kallare i vattnet så kanske dom dyker upp.


Så då håller jag kråkor och skator med mat av fiskrenset. Alla behöver ha lite i magen.



Så blev det fullmåne och då kan jag inte låta bli att fota den.

I dag var det så fint väder så vi tog en 3 km promenad. Med Märtha som skall vara här över helgen. Vi hann bara 200 meter hemifrån när första skottet small nära oss, vi såg skytten också. Jag hoppade högt men Märtha verkade inte vara skotträdd, för ännu ett skott gick av efter en stund.


Vi hittade en rolig svamp som växt upp mitt på en stubbe. Märtha stackarn kom för nära ett getstängsel och fick en elstöt så hon hoppade till och hamnade rätt in i stängslet. Tur att jag hade henne kopplad så jag kunde dra ut henne. Men verkade inte ta så stor skada av det. Hon är en riktig tuffing.


Så hittade vi en mårdhund bredvid jägarnas bilar, hundarna hade säkert fått spår på den.

När vi kom hem fick Lennart syn på en fasan på gården, fast den blev skrämd av honom. Nu hoppas jag den kommer tillbaka. Lagt ut lite vildfågelfrö, så om jag har tur så...

Inga kommentarer: