söndag 22 oktober 2017

Söndagkväll! Nu skall ni få lite news...


Inte för att det hänt så mycket, men fiskat har vi gjort med blandat resultat.



Igår fick vi två sikar och en stooor gös! Även lite lite maneter. Men idag blev det bara en braxen som fick simma vidare.

Så ville Petra o August ut i min svampskog och plocka höstisar. Jag kan komma med och visa er var dom finns lovade jag.


Petra påstod att jag liknade på mormor( min mor då) när jag stod och pekade med stavarna var svamparna fanns. Mamma pekade ofta med käppen! Fast jag sade till henne snart är du där också...



August älskar att plocka svamp, även äta. När vi gick till skogs satte dom upp ett högt tempo, så jag sade till Gusse att 'går man med äldre personer måste man gå sakta' Så han påminde Petra när vi skulle gå hemåt. Men mun går ju i ett på henne så vill hon att jag skall höra måste hon invänta mej ;-))


Gott om svamp fanns det. Nu fick dom ta hem dom och rensa och frysa in. Även Pålle har plockat mycket svamp på Bornholm nu. Så sedan i vinter frågar jag bara efter nån påse med svamp, för då inser dom att dom hinner inte äta upp allt. Det tycker jag är smart...



Här har jag fått av Petra några statyer som visar vilka övningar jag skall göra på morgonen!

Nu kanske jag inte bloggar på en vecka för nu blir det mycket denna vecka. På onsdag till Rimbo och tävla i Boule. Så på torsdag eftermiddag drar vi till Sverige igen och först tar vi sikte på Stugsund i Söderhamn. Som har en ställplats för husbilar. Lennarts födelseort, där han vuxit upp. Kan vara kul att gå runt där på kvällen och turista på sin födelseort och se förvandlingen..

Så fortsätter vi till Sundsvall till hans bror som skall ha 60 års kalas på lördag. På söndag börjar vi ta oss hemåt. Vi vill inte stressa för att hinna med nån färja så vi får se var vi tar natt till måndagen. För då skall vi komma hem.

Inga kommentarer: