fredag 20 oktober 2017

Vilken vacker dag!


Helt magiskt att man får leva på detta ställe, med alla årsskiftningar. Inte skulle jag vilja se sand, sand, sand hela tiden eller ha det jäkligt varmt med alla insekter och skit som finns i världen. Även krig och elände.

Nu skall ni få se vad vackert jag hade det i morse när vi for och tog upp nätet.



När vi for ut ur viken var det tunn is på vissa ställen, sedan längre ut på fjärden var det sjörök men oj så vackert men kallt om näsan. - 4 gr när jag steg upp vid åttatiden.



Så tog jag upp nätat som låg här i allt det vackra.Fem sikar och en gös, en abborre och en strömming till Ville Vilde. Så fick jag även lite sikrom att ta till vara.
Nu har vi lagt ut ett nytt nät och hoppas på en lika vacker morgon.



Så börjar viken fyllas på med svanar. Har tidigare räknat till ca 30 stycken men nu har det dubblas.



Så fick jag se en skymt av Ville Vilde när han kom och skulle äta sin mat, strömmingen blir han glad över. Tänk om man kunde få reda på var han har sitt sovställe. Nu kommer han oftast när det skymmer och äter sin mat. Nu har han varit kastrerad i 7 månader men ändå lika skygg hela tiden.

Om det blir snöföre i vinter kanske man kan följa hans spår???

Inga kommentarer: