fredag 3 mars 2017

Mycket skidande blir det ...


I soffan!

Några dagar till så kan man börja göra lite nytta. I dag hoppas jag att Finländska herrarna skall få nån medalj i stafetten. Snart vet jag.

Skall bjuda på lite djurbilder till er när inget annat intressant händer.


Nu har Märtha åkt hem till sej så nu är man så där äckligt bekväm igen, inte några planerade promenader. Men skall skärpa mej snart och ta mej ur soffan.


Här sitter en liten blåmes och sover på maten.





Så har jag mina rådjur som kommer varje dag och äter lite havre. Dom här tre är alltid först, sedan ansluter sig 5 till, så en grupp på sju räknar jag in varje kväll innan mörkret faller.


Det här är mitt vårtecken! När svanarna börjar söka sig tillbaka så kan det väl inte ta så länge innan isen går. Jag längtar efter att få fara ut med näten.

Inga kommentarer: