lördag 18 mars 2017

Nu är det slut på sparandet...



Har sparat alla brev och vykort jag fått genom åren sedan 1966!

Så mycket ångest och några få skratt att gå igenom dem..



Men tänk vad man skrev brev förr och skickade vykort. Nu är det en helt annan tid. Vi var vissa som försökte skicka så roliga och fräcka kort som möjligt på 70- 80-90 talet . Dom har jag skrattat åt och börjar fundera att ta upp den tråden igen.  Men alla brev från döda kompisar och gamla friare så har nog gett mest ångest! Det har tagit mej flera kvällar att gå igenom dessa, ibland måste man bara dra ett djupt andetag och avsluta för stunden. Så ett tips, spara inte för mycket...

Nu skall det eldas upp och så skall jag gå stark igenom detta också.


Nu till lite roligare! Solen sken och det var en otroligt vacker dag. Då brukar folk fara ut och göra nåt trevligt. Det gjorde vi också. Vi tog oss ut på vedbacken! Märtha är här över helgen så hon fick vara med. Hon är tuff den bruden. inte rädd för några motorsågar eller vedklyvare. Efter jobbet där fick hon vara med och skida i soffan. Tänk att Mari Laukkanen vann jaktstarten. Sällan nån som leder kan gå vinnande ur det, men hon gjorde det. Så nu har vi en ny finsk stjärna att följa nästa år.

Så blev det en promenad och då påträffade vi detta en liten bit från oss.


Massor med päls av vitt på ett ställe och ännu mer med gråsvart runt om! Hare tror jag inte, det är för jag har flått hare i mina dar och dom har inte den pälsen. Kan nån stå där i skogen och borsta en hund? Det undrar jag? Pälsen var otroligt mjuk. Hade precis sett vildkatten Ville passera min trappa livs levande annars skulle jag misstänkt att det var han som råkat illa ut. Lär nog aldrig får reda på detta misstänker jag...



Inga kommentarer: