fredag 24 februari 2017

Hundvakt!


Till lilla smarta Märtha.

En av dom enklaste hundvalpar jag sett efter. Förutom Sigge då! Så dom två Borzoierna jag hade i sex månader. Dom var också smidiga att ha.  Men Märtha är rysligt behändig. Fransk Bulldog är hennes ras. Påminner ibland om Marty Feldman om det är nån av er som kommer ihåg skådisen från sextiotalet som ögonen for åt alla håll. Så tror jag också att när dom tillverkade Gollum från Sagan om Ringen så var det nog en fransk bulldog dom hade i tankarna. 


Mycket följsam är hon och springer aldrig ut genom dörren först, utan kollar att vi är ute först. Men ett passande är det med pisseriet för mej. Vill inte att hon skall göra inne. Så jag nojsar nog lite för mycket med henne om det. men har ju så lätt att gå ut en sväng med henne.


När hon inte orkar springa efter mej så söker hon upp Lennart och får hjälpa honom med korsord och datorer. På natten ligger hon närmast honom och snarkar ordentligt. Vi kan nog sova bra ändå.


Även med Kassimirremurr går det bra, hon är inte så gåpåiger. Katten tycker hon är spännande, han går ju knappt ut nu, vill bara vara inne och kolla på henne.  Katten sover i fotändan och Märtha vid huvudet.  Så det kändes bra, annars var det min fasa med den bestämda katten. Bara man låter dom sköta det hela själva går det bra...

Inga kommentarer: