onsdag 2 mars 2016

Då fortsätter vi...


Efter delfinbåtens äventyr, fick jag börja samla ihop mej för nya upplevelser.

Följande dag tog vi bussen upp till Djungelparken. Där fick vi se en massa fågeluppvisningar.











Dom två sista bilderna tror jag var en Gam och så en Kondor. Men helt otroligt dom släppte iväg dem så dom fick flyga fritt så kom dom sedan på kommandon tillbaka och fick sig mycket mat förstås. Mellan uppvisningarna satt dom fastkedjade i skuggan till allas beskådning.

Natten mot den 26 februari måste vi hålla oss vakna tills klockan blev 24.00. Då gick vi med skumpa och väckte upp Pålle och Petra som just hade somnat! Och firade 50 åringen.



En dag var vi och hyrde moppar åt oss som vi gled runt på strandpromenaden, bland alla gående människor. Så fort gick det inte. Men jag fick ju sitta och glo runt...



Så kunde vi stanna för en ölpaus.


Här har jag måst skaffa mej en solhatt för att skydda mitt såriga fejs och en sjal för att skydda mina armar för att bli uppbrända. Jag som aldrig brukar använda varken hatt eller sjal, så jag kände inte igen mej själv.


 Här säger Siv och Ralph att himlen kan vänta, ölen först...



Min lycka var gjord när jag hittade stora goda musslor till lunch.


Även August fick glida fram en stund.

Det var det mesta från vår mycket trevliga resa. Även hemresan gick bra. Ett plan som avgick från Teneriffa mot Arlanda samma tid fick nödlanda i Frankrike när det började brinna i en motor. Men som tur för oss höll vårt plan ihop.

Inga kommentarer: