onsdag 23 mars 2016

Dom tar sig...


Så här såg dom ut när jag plockade fram dem ur förrådet, Några blommade som fått det mesta ljuset och vissa som stått mörkast såg heldöda ut.


Här är dom nerklippta och omplanterade.





Nu har dom tagit sig riktigt bra. Skall bli spännande sedan och se vilken färg dom hade? Jag hade rosa och röda förra sommaren. Tänker inte skaffa så mycket blommor denna sommar. Hoppas bara att jag kommer ihåg det sedan också. För jag vill ju inte att min hus, katt, blomvakt skall behöva jobba ihjäl sig. För jag misstänker att vi kommer att var mycket på resande fot i år. Bara vi får vara friska.

Nästa resa börjar i morgon! Då skall vi bila upp till Umeå och hälsa på Christian och hans pojkar Adam och Malte. Så det blir en dryg dag i morgon. Vi skall köra över 700 km, så det kommer att ta hela dagen. Sedan skall vi hem också samma väg på måndag.

Så det gäller att ta det lugnt på vägarna för vi lär knappast vara ensamma. Hoppas dom andra också kör lugnt. Hej på Er så länge...

Inga kommentarer: