torsdag 17 mars 2016

Så har vi gjort vår pensionärskryssning!


När mannen gick i pension fick han som gåva en kryssning med hytt, mat o dryck. Nu började biljetten närma sig bäst före datum så vi måste sticka iväg nu i vår.



Så vi fick en bra lyxhytt med en minibar och här sov vi så bra.


Så tisdag förmiddag kom vi till Helsingfors. Då tog vi spårvagnen upp. Där kollade vi lite i affärer och jag hittade den perfekta handväskan till mej. Den bara hängde där och ropade på mej. Efter det var jag nöjd med affärerna för dagen och vi drog till Fazers Cafe. Men inte orkade jag med några stora bakverk så det fick bli en bulle. Efter det så gick vi ner till hamnen med ett vätskestopp i Saluhallen. Och innan vi gick tillbaka till båten så åt vi en äkta finsk pirog som är ett måste när man är där.

På kvällen åt vi i Food Garden men jag var nog lite besviken på maten där. Till varmrätt tänkte jag prova på hällefundra men den luktade mest rå fisk, Men efterrätten var god.

Så onsdag morgon kom vi till Stockholm och där gick det buss upp till city. Så vandrade vi runt ordentligt och jag var till Dea Axelsson och köpte halva affären! Mest glad var jag att jag hade gått så mycket i två dagar och varit smärtfri, Räknade ut att det var 14 år sen sist när jag kunde gå utan smärta.


I Stockholm var det en helt underbar vårdag, 13 grader varmt! Så vi satt ute på däck och bara njöt, innan det var dags att gå ner och äta mat igen men denna gång gick vi till Grillen och åt pepparbiff som var mycket god, och så lite creme bryle till efterrätt. Så kom vi hem 12 på natten till torsdagen och vi hade haft en mycket trevlig resa.

Kolla in min nya handväska bredvid mannen!


Så till sist en bild av Kassimirremirremurr när han ville låna min platta!

Inga kommentarer: