söndag 18 oktober 2015

I dag har jag syndat...



 Men 'mama mia' vad god den var! Och så heter den också, min favoritpizza. Men i morgon skall jag göra bot för då är det en fastedag. Varför skall man alltid ha dåligt samvete när man äter pizza? för man måste ju kunna njuta lite också, jag hoppade över lunchen bara för att lätta samvetet lite.

Så har jag även gjort min plikt och varit och röstat. Är så trött på den här valkampanjen med allt bråte som står i diken längs med vägen. När man skall handla så står dom utanför och hejar o öppnar dörren för en, då blir jag ännu mer anti. Jag har röstat på en och samma person in till lagtinget och kommunen som jag hoppas och tror att har vanligt bondförnuft och inte varit nån påträngande person.
 Sen får vi se...

Så har jag också suttit på uteplatsen och stickat i solgasset. 18 oktober otroligt. Även nätet är i sjön, fast nu börjar det bli trångt i frysen

Så på tisdag skall vi fara och besöka Stockholmo, vi har ju varit hemma nästan en månad nu så det börjar rycka i reslusten, men bara över dagen. Tänkte oss till IKEA och köpa nya duntäcken för dom gamla har inte mycket dun kvar, det ligger mest runt golvet. Så hotar dom med en kall vinter så det är bäst och vara förberedd.

Inga kommentarer: