lördag 24 oktober 2015

Ditt och datt...


 När vi for söderut med husbilen tog vi en liten kolgrill med oss. Men på campingarna är det förbjudet med kolgrillning och det kan jag förstå!

Så nu inhandlade vi en elgrill och den testade vi i kväll. Den kommer nog att komm fram i vinter också, så jäkla bekvämt.


Så jag köpte lite fin utvald entrecote för att testa den

Så fixade jag en jättegod gorgonzola sås till. Som blev himmelskt god och enkel.
Här får ni receptet om ni gillar sånt. Hacka en liten lök fint och bryn den i äkta smör. Den får inte ta färg bara så den blir mjuk. Så skall creame fariche och grädde blandas i så någon tesked fransk senap och salt och lite soja för att få färg på såsen och så en stor bit gorgonzola som får smälta ner.
Den blev mycket god!


Jag orkade inte med den allt men mannen ryckte ut och hjälpte mej.

Så kommer januari bli spännande, för nu har vi bokat en resa till Cuba!!!!
 Tror man skall passa på nu och se hur det är där innan det blir allt för turistiskt som det kommer att bli när dom har lättat på förlåten nu. 
 Så nu måste vi fixa visum åt oss. Men vi är ju ostraffade så jag tror nog vi får det ;-))

Inga kommentarer: