lördag 10 oktober 2015

Hur skall man få denna kommande vinter att gå?


Jo, man måste hitta på roliga saker att göra!

Idag var min cykeltur inte så rolig, för det gick tungt! Tror nog nästa runda går bättre annars beror det på att jag blivit äldre. Så jag hoppas på en fin höst så jag kan trampa runt och få upp kondisen.

Nu har vi börjat planera nästa husbilsresa, då skall vi fara in i Frankrike och vara där några veckor, fast det blir först i April! Känns så långt dit...

Nu skall vi fiska och fylla upp frysen för vinterns behov. Har ett stormaskigt nät ute som ligger i ytan så jag hoppas på nån laxöring eller några stora sikar imorgon. Så skall vi också börja kapa och klyva ved. Så har jag en kryssning inbokad till Helsingfors med väninnan S i början på november. Så skall även mannen och jag göra en längre kryssning med vikingline som han fick som avskedsgåva när han slutade. Så håller vi på att klura ut vart vår weekendsresa skall gå i vinter, måste bli någon storstad.

Och så skall vi skida i soffan i vinter så jag misstänker att denna vinter går nog ganska snabbt ändå.





Så här vackert har viken legat hela oktober, men misstänker det är lugnet före stormen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vägen är allt, målet är inget... ;-)
Stämmer ganska bra tycker jag, det är halva resan med planeringen!

Hälsar Åsa

mommo sa...

Visst Åsa! Så är det och åker man med husbil får man se och uppleva mest hela tiden. Nu skall jag göra en fotobok av vår resa ner till Kroatien och då får jag uppleva den igen.