onsdag 1 juli 2015

Nu är vi i Värmland!


Värmen har verkligen kommit nu med stormsteg. Vad skönt att man kan åka runt i en sval bil.
Men jag skall väl inte gnälla för det är många som mår bra av värme, men det verkar vara många som dör också  har jag hört om värmeböljan i Europa.

I morse startade vi niotiden och tog sikte på Säffle och deras kanal, men det var inte mycket med   den. Sedan tog vi sikte på Grums och där var vi och handlade lite. Så körde vi till Rottneros. Där tänkte jag kolla deras park med en massa statyer och blommor. Men jag hoppade det för jag höll på få värmeslag och min fot svällde upp så mycket.

 Såg i alla fall Nils Holgersson på gåsen Akka som en fin staty utanför området.

Det var en vacker väg hit, Lupinerna stod som spön i backarna. Just det här fotot gör inte alla rättvisa till dem. Men man får passa på ibland genom bilfönstret.
 
 
 
Nu står vi här på en vacker lugn skön plats. 10 km norr om Torsby. Byn heter Vägsjöfors och campingen Abbas och drivs av trevliga Holländare. Det är inte många husbilar här för det är glesare med ställplatser för husbilar här uppe påstår folket. Det är mest campingar som gäller Två omgångar boule har vi hunnit med ikväll. Så man fick skaka ner maten lite.
 
I morgon tar vi sikte på Dalarna... 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder, kul att ut och röra på sig! Hur länge blir ni i dalarna? Jag och killarna åker dit på tisdag ☺. Ha en fortsatt fin tripp och hälsa "farfar". /Madde

Anonym sa...

Hej Madde. Vi far hem till Åland på söndag. Vi rör ju på oss varenda dag. Hoppas ni får en fin tid här, just nu är det för varmt för mej 30 grader.