lördag 11 juli 2015

Lite blomvård.

Passade på idag att pyssla om mina penningträd. Dom enda som jag får att växa och frodas.


Den här fick jag som ett skott 1979 från Sund. Nu tyckte jag det var dags för lite gallring. Brukar alltid klippa till den med jämna mellanrum. Annars så blir den så tung och otymplig.


Här har den blivit lite luftigare. Skulle gärna ta ut den över sommaren men den går inte ut genom nån dörr. Skulle bli ännu mer rumphuggen då. Det är nog tio år sedan den blev omplanterad och nu går det inte längre. Därför får den stå i sin söndriga kruka. Med silvertejp håller den bra ihop

.
Dom yngre arvtagarna får vara ute över sommaren, jag ser att dom trivs. Nu hade jag planterat om dem, plus påtat ner några nya som jag skall försöka dra upp.

Så nu fortsätter min 'stilla vecka' några dagar till. I morgon skall jag försöka ta mej ut till Sund och hälsa på en väninna där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har med min ute nu men har du dom i solen? Pia