tisdag 7 juli 2015

Så var vi hemma igen,,,


Det känns ju skönt, fast denna gång kändes det som luften gick ur mej! Har varit riktigt trött. Första dagen var det boule som gällde och vi hann precis innan regnet kom. Så efter det så sov jag och sov, sov på dagen som jag inte brukar. Det resulterade i att jag inte fick sova i natt. Men inatt har jag bestämt mej för att sova gott!

Härjat på ute med ogräs och trimmern. Lennart har kört både gräsklippare och röjsåg så nu börjar vi få lite öppna landskap igen. Nackdelen med det är när man far bort mitt i växtperioden.

I morgon skall Lennart på jobb igen! Vi diskuterade häromdagen med några att många har svårt att få jobb. Jag sade att Lennart har svårt att hålla sig borta från jobb istället. Fast nu får det nog vara sista veckan, dom får nog börja klara sig själva där på bryggan nu.

Skönt med en stilla vecka förstås! Nu skall jag nog komma ikapp här hemma innan nästa tripp. Skall ha riktigt sköna långa mornar för mej själv, ingen som sätter på radion prick åtta för att höra nyheterna, som när man 'typ' har fått tag i sömnen. Kanske han kan fara några veckor i vinter på jobb om han inte slutar med den ovanan.

I maj när dom ville ha honom på jobb två veckor i juli sade jag far första veckan för då brukar det vara sämre väder. Och vad rätt jag hade!!! Tycker det blev skönt med en andningspaus i hettan. För vi lär nog få det varmt om öronen i augusti igen.

Inga kommentarer: