torsdag 2 juli 2015

Nu är den förbannade sommaren här...

Jag har myggbett och brömsbett som kliar och jävlas.

Vi har bra myggardiner i bilen men passerar man ut genom dörren så är det alltid nån som följer med in. I natt hade jag sällskap av en mygga som snurrade och pep runt mitt huvud, Men få tag i den är inte lätt. Vet ni om att förr var myggorna större. Nu är dom som en grå liten prick. Så det blir så svårt att träffa rätt.

Snurrade in mej i täcket och hoppades på att den kunde ta lite av Lennarts blod, han skulle inte märka det, men icke det är mitt blod dom vill åt. Så till slut höll jag på att kvävas och täcket åkte av och vad hände? Jo myggan vann! Flera bromsar han slitit bort en skinnbit av mej så det börjar blöda, men Lennart märker inget av sånt. Lyckliga människa.

Nu har vi tagit oss till Rättvik, varit på en liten cykeltur runt stan, sedan har vi mest suttit i skuggan och flämtat. 30 grader är det här just nu. Vilken tur att vi har en cupevärmare som kan blåsa kalluft inne i bilen. Så här sitter jag nu och aktar mej för mygg och sol.

Så här stannar vi i natt. Skulle vi ha tagit in på campingen nedanför vid stranden hade det kostat 350 kronor. Nu står vi bara en liten väg emellan på en glömd ställplats för 200 kr. Vid ett vandrarhem som heter Tågstallarna. Och har tillgång till dusch toalett som vi nästan är ensamma om.
Men förstår folk också som stannar flera dar och vill bada och ha flera aktiviteter om dom har barn med att dom vill stå där. Men vi har det så bra här och man skulle kunna gå ner och bada om man var lagd åt det hållet...

Inga kommentarer: