måndag 20 januari 2014

Storhandlat idag...


Ett garnnystan och en ny kamera!
 Kameran skulle vara ny från hösten på marknaden och bara och titta, zooma och tryck.
Han kallade den en bra zoomkamera och det är det jag vill ha.
Så oj,oj vad jag kommer att pina er med nya kort.

Här kommer dom första med den nya kameran.

 Här en hona för ni ser väl tofsen där bak.
Skulle det vara en kille så sitter den under magen av naturliga skäl.

Har även varit och hämtat hem havre till dem. Vi köpte en säck renfoder men jäklar vad fort den blir slut, så det är nog bäst att dryga ut med gratis havre.
 Så några fåglar som jag måste testa på.
Nog är det skillnad på skärpan fast än kan jag knappast använda den som det ska...
Den här automaten fyllde jag full på förmiddagen med krossade jordnötter.
 Jag skall nog försöka behärska mig, men nu är det nyhetens behag.
Och tänk! Jag klarade av allt detta själv att just få den att funka med datorn också.
För det mesta ropar jag på min assistent, det är bra att han håller sig borta så man får försöka lära sig själv ;-))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämän inte så pjåkigt, fortsätt bara.:)
B.

Anonym sa...

Tror bestämt jag oxå borde investera i en bättre kamera/C