onsdag 22 januari 2014

Lite nya bilder från nya kameran.


 Hackehackspett känner vi alla till, sen om det är en stor eller mellan skall jag försöka ta reda på.













Idag hade jag besök av en mindre skrikörn.
Först trodde jag det var en havsörn men den såg så ruggig och konstig ut, så när den flög iväg såg jag två vita prickar på vingarna och då hittade jag den i min fågelbok.


Den skall ha mindre huvud och näbb än havsörnen. Nu börjar det bli slut på maten av svanen så jag tror jag ringer till en byssbo som jobbar på slakteriet om han kan ta hem lite slaktavfall till mej. Så kan jag fylla upp svanen men nytt kött.

För nu vill jag zooma in många fåglar...

Det blev lite råddigt här men det funkar inte som jag vill alla gånger, I kväll jäklades det mycket när jag skulle koppla in kameran till datorn!
Inget funkade och jag höll på blev galen,
MEN, man skall koppla in sladdarna också, hade bara kopplat in i datorn inte i kameran. Men man lär sig fortare av misstagen man gör...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är 'Större Hackspett' på bilden.