torsdag 5 december 2013

Roligt arbete...

Tycker jag att det är på vedbacken. Jag är väl lite knäpp men det underlättar ju.

 Så i morse gick vi ut ganska tidigt för vi har vår fastedag, så då vill jag ha mycket att göra. Inte sitta inne och kolla på kylskåpsdörren.

och så fort jag eldat upp en häck ved
så fyller vi på.
 Så nu var den full och så märks det med ett färgat band så vi vet i vilken tur och ordning dom skall eldas. Och blir det inte några vargavintrar så är det meningen att den här häcken skall eldas 2016!
Vi har 38 stycken häckar och nu är dom fulla allihop. Denna höst har jag börjat på häck nummer 4 idag.

Senaste vinter eldade jag upp 16 stycken. Så vi får se vad det blir denna vinter.
Tror att det kommer att bli en mild vinter för det har varit så högt vatten nu den senaste månaden. Mycket utvatten på hösten resulterar i kall vinter.

Sedan inhandlade jag mig en ny laptop! Mannen tyckte nog att jag tog i lite väl mycket. Nu är den mycket starkare än vår stationära och så är det windows 8.1 i den. Så nu måste jag komma underfund med det.
Det står att jag skall kunna ladda ner Wordfeud till den men än har han inte fått ner det. Men det är mycket annat han installerat i den, så i morgon skall jag väl försöka lära mig knappa på den.

Ja, ja jag är ju lite knäpp på den fronten med...

Inga kommentarer: