onsdag 11 december 2013

Fattigmansmat...


Men ack så gott!

stekt saltsill med löksås fick inleda min 'stilla vecka'

Misstänker att det mest är 80 90 åringar och så jag som äter det i dagens läge.
Men ibland blir jag så sugen på det och nu var det länge sedan.
Hittade så fina saltsillar på sparhallen så jag kunde inte låta bli. är man rädd för salt så skall man nog ha dem ligga över natten och vattnas ur.
För nu kommer jag att bli så där härligt törstig i kväll. För mina låg i vatten bara från i morse.

Raaap...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jessus vad gott det låter, det måste jag pröva! Jag gillar ju också sån mat som 80-90 åringar gör.. ;-)
Vi tittade faktiskt på Sparis sillarna och kommenterade att de såg både feta och fina ut, så nu måste det bli affär!Calle och jag äter alltid sån sill på julen, bara med lök och potatis och ojoj vad gott det är, men vi får halsbränna av det nu för tiden.. / Åsa