fredag 27 december 2013

Nu är min kropp slut...

Så här trött i kroppen och knoppen är det längesedan jag varit.

Min dag började halv sex i morse med att Sigge var orolig i magen och ville ut. Vad han gjorde där ute i mörkret kan jag bara ana. Äta gräs och sedan spy. Så efter en lång stund kom han in och det bullrade och körde i magen hans och så ut igen.

Jag insåg att försöka sova var lönlöst, så jag fixade frukost och väntade att det började ljusna denna gråa dag. Men till slut fick vi så mycket ljus så vi kunde ta oss ut efter näten.

Det var 2 X 100 meter nät som skulle upp, så inte blev det så mycket fisk på den längden men 6 sikar och 2 gösar var nog okej för mej.

Så hem och plocka igenom dem och medan Lennart grovrensade fisken så plockade jag tillbaka näten i bunkarna. Så full fart mot staden och hjälpa Casandra o Tommy och tömma deras förråd som vissa saker skulle köras till sopstation och resten skulle vi ta hem till gamla huset som börjar bli fullt på flyttgrejer igen.

Sedan iväg och handla med 1000 andra, köpte surmjölk till Sigge ifall det är oreda på bacilluskor i magen, hoppas det lugnar sig i natt för efter jag somnat i natt så kommer jag inte att vakna lätt.

Dom skall hyra en möblerad lägenhet i Bagarmossen för Casandra skall börja jobba på akuten på Södersjukhuset. Så möbler som dom vill spara skall vi förvara tills dom kan behövas igen.
Därefter hem och finrensa fisken, laga mat som blev stekt sik, potatismos och senapsssås.

Så skall jag hinna wordfeuda och kolla fb och plocka ur och i diskmaskinen,elda i pannan och mycket annat plock för att hålla oredan borta. Nu pinade jag mig med på kvällsrundan med Sigge fast min kropp ropade nej nej!

Nu verkade det som jag gnäller men det menar jag inte för jag tycker det är bra att få använda kroppen till det den är gjord för, nämligen arbete.

Inga kommentarer: