tisdag 24 december 2013

Lite lätt jullunch...


Innan den stora matfrossan startar i kväll.

Här har vi olika smaker, jag vill ha den klassiska finska starka senapen och Lennart föredrar den svenska söta. Förr lagade vi ibland senap men tycker det går lika bra med köpesenap, så slipper man slänga det som blir över.
Inte har jag så mycket på mitt julbord heller men ändå för mycket.
 Två sorters sillar, en heminlagd med lite fusk (5 minuters sillen) och så en köpesill, rökt sik, skinkan, rödbetssallad, köttbullar, revbensspjäll, kålrotslåda, jansson och kokt potatis.
Till efterrätt har jag sviskonkräm med vispgrädde eller snömos som vi sa förr och en pepparkaks cheescake.
 Stabbig mat och snart önskar man sig oäten för det tar ont att vara för mätt.

God Jul till Er min bloggläsare...

3 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt god fortsättning på julen och ett Gott nytt år till dig och mannen / Pia

Louise sa...

Och Ängöl ser jag! Är ni väldigt sparsam eller har ni beställt?

Anonym sa...

Vi har sparat på den, Men nu är dom båda slut...