onsdag 5 juni 2013

Nu inleder jag 'stilla veckan'


Med lite planteringar och sådd.

Fast mannen fick slita hårt innan han fick gå ombord på Gracen. För jag skulle ha mina pallkragar fyllda med jord. Så for han till granngården och hämtade hem välbrunnen hästskit (tack Sussi) som vi satt underst. Så nog måste det bli en bra skörd.

Ena pallen skall jordgubbar och smultron trängas i. Den andra skall jag så dill och persilja och lite sallad i.  Det skall inte vara för mycket. Man måste tänka på om det blir en lång het sommar så skall det vattnas också. Har förköpt mej på blommor fast jag lovade mej själv att inte ha så många men men...

Syrenerna tycker jag blommar nåt enormt detta år.

Växer så det knakar gör dom nio blåmesungarna också. Nu har dom börjat putsa sig och flaxa lite med vingarna. Så nu kan man säga att dom är söta.

Talgoxens ungar har jag bara fått till fyra än men hon bäddar ner dem så ordentligt så jag vet inte riktigt än ifall dom är fler. Sju ägg hade hon.

Inga kommentarer: