tisdag 25 juni 2013

Får man bättre kondition...

så orkar man mer!

För idag har jag gnott på, men nu har jag ont i hela kroppen förutom hårstråna.

Det har varit för varmt för mej att vistas ute så jag har fått mycket gjort inomhus i stället. Tog morgonpromenad efter posten med Sigge innan hettan infann sig.
Men ikväll blir han utan promenad den stackarn...





Så fick jag lust att göra en rabarber cheesecake. Av mina sista rabarber.


Efter det så kokade jag en linssoppa till middag till mej. Tror att mannen blir mindre glad sedan när jag serverar den till frukost till oss.
Men han får bita ihop bara och äta den.
Nyttigt och bra för honom med
Så har jag vattnat mina små odlingar och plockat 4 jordgubbar.
Även rensat mina små blomland och vattnat dom stackars små blommorna

Men nu måste jag täcka över dem med nåt nät. För jag har en rådjursbock som kommer runt knutarna varje kväll.
Han har redan varit och ätit av min kärleksört på sjösidan.




Så har min krasse börjat blomma, hoppas bocken låter den vara ifred.




Så håller jag på går in mina nya skor.
Här skall det vara stadiga fotvänliga skor. För jag vet hur viktigt det är med friska fötter.
Nu har jag lämnat bort käppen med, för foten känns lite bättre. Ömmar gör den nog lite än och så är den svullen än. I kväll extra mycket när jag varit i gång hela dagen.

Men nu tänker jag ta kväll och invänta Måns. Och i morgon är det slut på 'stilla veckan' för nu kommer han hem på två veckors ledighet.

Inga kommentarer: