lördag 8 juni 2013

Den som bäddar får ligga...

är ju nya ordspråket.

Men jag skall bädda min dag bra idag inför bröllopet.

Har varit på en Siggerunda på förmiddagen, så löste jag melodikrysset. Sedan intog jag lunchen som var en skitgod hemmagjord blomkålsoppa.
Gjorde inget alls att det var tredje dan som jag åt på den.

På det så tog jag en cykeltur via Valborg, kyrkan och vattnade graven. Träffade Jann som var på väg cyklandes ner till Norrby brygga för att simma. Brrr kallt tror jag.

Så har jag ute i solstolen och läst lite tills det började bränna i fläsket.

Nu förbereder jag för min prinsessbrölloppsmiddag.

Och det blir smörstekt gös med kantareller, broccoli och kokt potatis.
Till vigseln och middagen blir det rysk skumpa, så jag hamnar väl på tvären jag med...

Inga kommentarer: