tisdag 6 september 2011

Mera lera och sörja...

Ja, nu blev det så gott som färdigt. Färdig blir man väl aldrig!
Oh fy fasen, för denna lera när jag bäddade i morse var det massor i sängen, men jag tänkte det är väl lika mycket i morgon så det får vara. Vi slirar knappt ur sängen i natt.

 Fick en bra idé, allt gammalt hö efter Reykur som jag tänkt elda upp kom bra till pass i dag. Ströade ut det där Lennart skulle köra med traktorn och fylla på med krossgrus, så inte alla däck blev fulla med blålera som skulle hamna på vägen och sedan in i huset.
  Fast idag kom Neo hit och han har klampat in i leran ett antal gånger så det blir fotbad varje gång han skall in, suck...

                                              I morse innan han skulle plana ut det.
                                 Här skall jag börja plantera nåt! Men vad, det är frågan?

                                           Här är det både grusväg och höväg...

Men nu är det grus även på hövägen så nu har jag minimerat leran lite.
Nu väntar jag minusgrader och 2 cm snö.

1 kommentar:

Anonym sa...

De här med minusgrader o snö kan du glömma!Glad att de e någorlunda varmt ännu fast de regnar.