fredag 9 september 2011

Höst eller bara sensommar?

                            För mej känns det som hösten är här, för nu har vi tagit upp båten!
Det går så smidigt när man tar en kranbil som kör hem den. Förut skulle Lennart köra ner den själv och då var det mycket som kunde krångla. Under en timme idag så stod den på gården.

Idag skall jag också plantera några björnbärsbuskar som jag fick av Christina och så har jag en liten ros som jag skall påta ner också. Skulle vilja gå och titta vad mera man kunde hitta att plantera. Fast det tar jag nog på min 'lediga vecka'

Gusse är här på 'mommoklubben' idag för på dagiset har dom planeringsdag och Petra har många fötter som skall rustas upp.  Och för Pålle var det dags att fara på jobb.
På söndag får jag Neo hit på en vecka för Casandra och Tommy skall fara söderut. Och då fick jag sån lust för att planera för en storstadsresa senare i november, kanske till Prag? Vill inte vara borta så länge räcker med några dagar bara. För då tyckte Casandra att dom kunde vara här och se efter mina djur, så det är nog bara att boka innan hon ångrar sig...


Trevlig helg på Er ! Det är ju äntligen fredag idag...

4 kommentarer:

Louise sa...

Lustigt att läsa om dina funderingar om Prag i höst. Vi har precis kikat på en weekend dit också. Dock under oktober... Fast inget bokat ännu.

Anonym sa...

För oss måste det bli november för nästa ledighet Lennart har är också 2 veckor! Men sedan blir det vecka vecka ända fram till november och då passar det för oss, så jag får komma ut och lufta mej...

petra sa...

Jag röstar för Budapest!

Anonym sa...

Petra! Så småningom...