måndag 15 augusti 2011

Nu skall hela rasket rivas...

Nu har vi börjat riva båthuset och jäklar vad det tog på alla muskler.
Kändes när kvällen kom som om man farit runt i en torktumlare. Men ändå cyklade vi bort till B o S och spelade nån form av krocket och golf. Det blev en cykeltur på 12 km i alla fall.
Här har vi fått bort alla väggar, och mitt jobb var att platta till spikarna och trava planken i fina högar.
Här drar Lennart omkull det med traktorn, det blev liggande så vackert på piren så vi kom åt att plocka bort dom trasiga takplattorna, som verkar vara gjorda av nån typ av tjärpapp, för dom var inte trevliga att hålla i. Det känns i händerna idag.
Allt tak fick vi bort och idag skall vi kapa alla brädor i rätta längder för att eldas upp i vinter. Sedan är det takstolarnas tur att sågas i mindre bitar.
Det kändes nog lite nostalgiskt när det föll, det är min far som byggde det på tidigt sjuttiotal. Fast annars hade det fallit omkull snart för egen maskin. Det var så dåligt med stolpar ner i vattnet och så har det slammat igen så mycket i rännan. Så här skall det muddras och ner med många fler pålar och så skall det resas upp på nytt.

Perfekt väder att jobba med det nu, för inte gassar solen och myggen blåser bort...


1 kommentar:

Helgi sa...

Hej!

Vilken fin blogg! Jag tänkte fråga dig eftersom du skriver bra, om du kanske vill skriva lite om något bygg eller renoveringsprojekt, eller kanske rivning på ett byggforum för en liten morot? Det skulle bli uppskattat.

Hör gärna av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi