fredag 19 augusti 2011

Nu känns det bättre!

Fick sågspån i ögat fast jag stod med stora solglasögon för att skydda ögonen. Men när vi skulle till stan tvättade jag av mig och det var då som jag fick nåt i ögat.
Oh jäklar vad ont det tog. Först försökte Lennart se om det var nåt där men herre gud vi är ju halvblinda bägge två. Så försökte jag med Petra men hon jobbade, så sökte jag Casandra och hon var på väg till jobb ( på akuten) hon sade att dit får man bara komma om man har järnskrot i ögat! Det är hälsocentralen som gäller med ett litet skräp.
Så det blev att avvakta tills klockan blev halv fyra så då stod jag där och norpade första könummret.
Fick komma in före fyra och det var jag tacksam för, smärtorna när jag blinkade var inte roliga.
Nåja, tillslut såg han att jag hade hornhinnan skadad på fler ställen och då först satte han in smärtstillande.
Tack o lov, så fick jag salva och lapp för ögat.
Hem sedan och ordnade middag till mina gäster och när vi satt och åt så sade jag till Lennart  -nu börjar jag se dåligt på det andra ögat med! Undra på det, du har ju snodden från lappen över ögat!!!
Så det bekymmret kunde jag fixa till själv...

Fast nu är båthuset borta och allt kapat, det blev 5 häckar ved och alla är inne under tak. Idag tänker jag bara ta det lungt och låta min kropp återhämta sig, för så tungt och bra som jag sov inatt är det länge sedan. Så det är bra med riktigt kroppsarbete ibland och så avslutade jag det med en ridlektion i går också.

Idag skall min bil på 1 årskontroll så det blir en stadsresa, så nu skall stadskläderna på....

Inga kommentarer: