lördag 13 augusti 2011

Ja se karlar!

På nittiotalet när vi körde mycket båt och kanaler i Sverige, så skulle man äta lunch nån stans och det bjöds mycket på paj! Men Lennart ville inte äta det så han beställde alltid nåt annat.
Det blev så att när han var på jobb så lagade jag paj till mej, för det gillar jag. Men så kom vi till mina matändringar att undvika mjöl för 2,5 år sedan och efter det lagade jag inte paj mera.

Förra veckan hade dom massor med pajrecept i Allers och Lennart säger till mej  -här finns många fina pajrecept!!!

Hmm tänkte jag det är jag sugen på också. Så igår bestämde vi att vi skulle ta en dag på sjön, då lagar jag en paj och tar med oss. Så i morse fixade jag den och lite sallad  så for vi iväg.
Hade en paus med en skinkmacka med stekt ägg på mitt  på dagen och på eftermiddagen kom vi till Östra hamnen för att tanka och äta pajen.
Oh, jäklar vad han åt, efter nån timme for vi hem och så hör jag att han sitter och smaskar i köket igen!
Då hugger han in det sista på pajen.
 Vad glad jag blir, inte försent att lära gamla hundar sitta som ordspråket säger. Men det får inte bli en vana för mjöl och vatten är som klister och det sätter sig på kroppen...

Inga kommentarer: