fredag 17 juni 2011

Egentid...

Är ett nytt ord som har blivit populärt bland dom yngre.

Nu har jag haft 'egentid' i två dagar och bara gått runt och gjort vad jag vill och har lust till.
Har även varit på  massage till Mariebad. Premiär för att beträda in på Mariebad och massage har jag inte fått tidigare på nåt massageställe. En gång fick jag av Petra här hemma, när hon höll på skratta ihjäl sig åt min nacke eller närmare bestämt nacken som jag inte hade...
 Och massagen då, ja vad skall man säga om den? När jag började slappna av och nästan somna då var det dags att kräla sig upp och det var inte det lättaste för då hade jag styvnat till ordentligt.
Inte ens en stol att sitta på när man skulle klä på sig, det var dåligt för jag måste sitta ner för att få på mej byxorna. För ryggen stretar i mot.
Det är väl bara unga pigga människor som går dit misstänker jag, inte några halvinvalider.

Nu tänker jag baka en rabarberpaj ifall någon vill komma hit och bryta av min 'egentid' nu är jag trött på den...

Inga kommentarer: