onsdag 15 juni 2011

Av en arg katt...

Får man rivet skinn!
Var till veterinären med Kasimir idag, för han skulle ha sina sprutor som han skall ha vartannat år.
Tack o lov att det får ta två år tills nästa gång.
Hon hann bara nudda första sprutan i nacken så blev han helvild. Så innan båda sprutorna var avklarade så hade han munskydd en stor handduk som vi rullade in honom i och ändå så stod jag där med händerna sönderrivna så Veterinären fick putsa mina sår innan jag kunde ta mig därifrån med blodet droppande...

Alla ute i väntrummet hörde hur han skrek och fräste
Men hemma kan han vara så här lugn och fin...

 Nu var Lennart 4 veckors ledighet till ända och man kan undra vart tog dom vägen?
Trodde att vi skulle få stugan klar men icke, det är jäkligt mycket jobb med den fast den är liten men alla moment skall göras. Så har båten tagit mycket tid men nu börjar den bli klar, så det blir sjösättning efter midsommar.
Nu är båten skurad och ren, allt har vi tvättat i den, nu har jag bara att sy i nya kardborreband som håller ryggstöden på plats i salongen.
Vi sade att får vi den inte såld i sommar så kör vi Göta Kanal för tionde gången nästa sommar.
Så de så...

1 kommentar:

Nellyhulda sa...

Det finns en katt till som inte kan bete sig hos veterinären och det är Hulda, hon har riktigt dåligt rykte, det står i hennes journal att hon är ohanterlig!