onsdag 8 juni 2011

Abborrfileér och skolavslutning...

Middag idag blev stekta abborrfileér alá Forssen alltid lika gott!! Går snabbt att svänga ihop om man har abborrarna färdigt fileeade och byxade i frysen.

Annars då?
Jo förmiddagen började med skolavslutning i Söderbyskola. Var med Mirke och tittade på Janns första avslutning. men jag tror nog att jag tittade mer på Pernilla som satt raden framför mig som en söt och duktig lärare. Solen sken och barnen sjöng så vackert.
Men men, vad tiden går, det var inte så länge sedan Pernilla själv gick där, fast då hade dom avslutning  i kyrkan och inte några föräldrar var med på den tiden.

I kväll blir det lite stressigt framför tvn först kommer 'klockan åtta hos stjärnorna' och direkt efter det är det nystart för 'Herrskap och tjänstefolk' en nyproducerd serie som är fortsättning på den gamla som gick i början av sjuttiotalet.
Och jag som inte tycker om att sitta och glo på tvn sommartid, men man har väl blivit gammal eftersom serierna som kommer passar mej.

 Hoppas Petra och Pålle med barn har kommit fram lyckligt till Amerika, har vinkat till alla flyg jag sett idag för jag sade till Gusse att han skulle vinka till mommo när han satt där högt däruppe...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror Herrskap går 3 avsnitt, så hela sommaren går inte bort.B.

petra sa...

Jo vi vinkade ;) men å andra sidan så närmade vi oss London då, men han vinkade glatt när jag sa att vi sku vinka till mommo!

Anonym sa...

Gulleputten vad han är duktig....