tisdag 14 juni 2011

Bjuder på ett litet 'hot' recept...

Har min favorit, fylld lövbiff, idag behövde man hotta upp sig lite.

Syndigt gott med pommes till! Men från och med i morgon blir det ledig vecka med lite mera smalmat och fler cykeltuer.

Så fyller jag den: Finhackad purjolök, kapris, pepparrot, och senap efter smak. Så strör jag lite mjöl på yttre kanten att dom lite limmas ihop när man steker dem. Sallad behöver jag inte blanda ihop bara för mej, så det blir dom klassiska gurka och tomat enkel och gott.

Så kan jag berätta om två dåliga sidor hos Lennart och mej.
Min är: Helst skulle det varit gjort igår...
Lennarts: Helst skall det vara gratis...

Så till en liten vits
Kyparen frågar om gästen önskar något mer?
Ja, kan jag få notan flamberad.

Även en fräckis bjuder jag på
När den gamle mannen skulle till och inte fick in den så gick han efter skohornet.
Då sade den ena äggstocken: nu jävlar är det sista gången för nu kommer han på bår...

Inga kommentarer: