måndag 29 juni 2009

Naturens under!





Skulle ut och olja lite bräder och vad fick jag se då om inte Kasimir ligger där med en orm. 'Snok tack o lov'.

Ormen var helt stilla så jag antog att den var död men jag såg aldrig några sår på den o Kasimir lekte o bet i den, usch det ryste i mig.

Nåja jag oljade mina brädor fast ormen låg där för jag tänkte att när Lennart kommer från stan får han bära bort den.

Gick in en stund så kom det en jägare hit och ville att jag skulle skriva under att dom får jaga rådjur på 'våra ägor'

Skulle visa honom ormen och vad händer!!!

Ingen orm kvar där...

Tur att jag hunnit tagit korten annars skulle ingen tro mej.
Det måste bara betyda att ormen spelade död för att den skulle få en chans att smita när katten tröttnat på den. Har ju hört att kattor kan hypnotisera ormar men jag tror nog den spelade död. Fast den låg o gapade när jag kollade på den och jag tyckte även att den låg så ovanligt rakt för att vara död, då brukar dom ju slingra sig i kramper.

Men nu är det jag som skaffar hem ormserum till katten för jag tror inte han frågar före om det är en huggorm.

5 kommentarer:

Anonym sa...

en gång högg pålle huvet av en orm här på stugan vid sjön, men efter 5 min var den borta!!o ingen fågel hade tagit den för jag satt en bit ifrån hela tiden..det var läskigt..

Anonym sa...

Är du säker att inte Kasimir åt upp den? Det tror jag!/ Gitta

Anonym sa...

Nä siddu, då skulle et nog kännas på hans mage det var ingen liten snok...

Anonym sa...

och sedan äter han inget annat än torrfoder får knappt ner en skalad räka....

Anonym sa...

Jag läste om att man ska vara försiktig med att ge kattor ormserum, det är bättre att fara till veterinär med en gång om dom blir dåliga, har haft en som blivit biten i benet, hon fick jätte ont så jag var med henne till veterinär och hon fick kortison och penicillin spruta, det funkade bra./inger