fredag 5 juni 2009

Ala Carté...




Idag lagade jag min goda gös med gräslök, pepparrot och skirat smör till middag.

Vissa dagar lägger jag färdigt upp maten på tallrikar till oss och då ropar jag till Lennart:
'Ala Cartén är serverad' så sitter vi i blankrummet och inmundigar den.

Det är ett bra knep för då kan vi aldrig ta mer för jag försöker strypa tillgången på mat så jag är nästan sugen när jag är klar men efter en stund så är jag nöjd och aldrig så där överjäst....

Trevlig helg på Er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men var är salladen??/pålle

Anonym sa...

Salladen denna gång var sparris....

Anonym sa...

Var är blankrummet ???????/Betty

Anonym sa...

Finrummet eller där vi har matsalsbordet...

Anonym sa...

Sätt en tomatskiva på nästa gång så blir det lite färg...;) Men det är dööögott!Jag har lagat det ett par gånger vid det här laget och vill inte alls panera fisken längre...