torsdag 25 juni 2009

Hemma igen!

Efter en skön vecka på Rönnskär.

Skulle berätta hur bilfärden med katten gick i skåpbilen.

Han är så duktig den där Kasimir, han jamade lite i början men sedan fann han sig till rätta mellan Lennart och mej liggande på en kudde för det blir så varmt på sätet eftersom motorn är under dom.

Sigge stackarn fick ligga som en smal korv på golvet vid mina fötter som fick kramp mellan varven.

10 timmar tog det upp och katten klarade sig bra utan mat, vatten och låda.
Med båtfärden till Kapellskär och båten ut till skäret inräknat.
Och naturligtvis Biltema i Uppsala....

Men när vi skulle hem så sken solen så förbenat och katten är som mig, vill helst ha skugga och svalt.

Men efter några minuter fann han sig till rätta igen och sov hela vägen hem på kudden. Det var lite värre för mig som fick sitta i solgasset med fönstret uppe så vi skulle få luft och svalka, röd brukar jag vara men nu är ena sidan illröd och svider.

Återkommer med bilder därifrån och så kanske jag berättar hur vi spelade pengarna av vissa personer där. Bl.a. fick jag 'Street Flush' tidigt i spelet och tog hem hela potten. ( vi satsar 5 kronor var)!!!

Det kan man njuta länge av...

Inga kommentarer: