onsdag 29 oktober 2008

Min 'Stilla vecka' har börjat...

Efter att det varit full fart i två veckor här hemma får jag nu pusta ut!
Otroligt vad den där karln orkar hålla tempo...

Nu skall jag bara gå runt och mata djuren och kanske baka lite om lusten faller på.

Synd bara att Casandras kanin 'Anton' är dålig, han var det redan innan hon for bort.
I går blev han sned i nacken och vill inte röra sig så jag googlade om kaniner och fann att han lider av något som heter Encephalitozoonosis. Det är en bakterie som finns latent hos alla kaniner och vissa utvecklar den och typiskt hennes gulliga kanin.
Dom blir som förlamade och så blir dom sneda i nacken, vissa kan leva ett bra tag på detta vis men återställda blir dom inte.
Var in och snackade med tjejerna på Zooligan som har haft mycket kaniner och dom kände till det och att det är ganska vanlig åkomma. Nu får vi se tiden an.

Till Kerstin!! Köpte boken 'Svinalängorna' idag som jag har börjat läsa, har läst att den bara fått bra kritik, men det lär vara mest eländes elände i den men så var livet förr för det mesta.
En ung flicka som läst den sade att hon aldrig mer skulle klaga på sina föräldrar fast hon tyckte dom var jobbiga, men hon fick läsa om värre saker i boken.

Hur skall jag hinna med allt jag vill göra av min tid nu?
Jag vill läsa boken helst sträckläsa den, jag vill sticka men det kan jag göra under tiden jag ser på mina favoritprogram. Bonde söker fru, Dobidoo, Idol, Dansbandsgalan och Livet i Fagervik.
sedan vill jag spela betapet, clear, taipei, och blogga och läsa en massa bloggar.
På fredag skall jag laga mat till Casandra och mej och på lördag till Snurran och mej sedan borde jag ut till min kompis Christina som blir 60 på lördag fast hon vill ju inte fira men hälsa på vill man ju... och så var det där med bakningen?

Undrar om det blir nån 'stilla vecka'???

Inga kommentarer: