söndag 26 oktober 2008

Högt Vatten!



Nu har vi strandtomt, vi får se hur långt upp det tänker ta sig nu. Vattenståndet är +84 just nu rapport från Föglö. I fjol på hösten var det som högst här +120.

Vinterns arbete blir att försöka få bort vassen, så jag hoppas det blir isar denna vinter så man kan gå och slå av vassen. Det tar till juli innan den har vuxit till sig igen förståss...

Annars har det varit en mysig innedag, eldat i spisen och börjat plocka upp mina böcker.

Vi har flyttat några bokhyllssektioner hit så jag har fått början, men detta med mina böcker kommer att ta tid.

Men också roligt för man hittar små klenoder man 'nästan' glömt.

Som t.ex. min allra första bok jag fick julen 1958 som Heter 'Pomperipossa och andra sagor' av Barbro Svinhufvud...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tog jag i för mycket ! vattenläget var som mest i går +50 från Föglöväderstation. Ja se jag och siffror, blandar hej vilt....

Anonym sa...

Vad lyxigt med egen pool nedanför köksfönstret!/pålle

Anonym sa...

Ja, och lerinpackning på samma gång!!!