lördag 16 april 2022

Hej vad det går...

 sade en man när det stod stilla.

Vi tog oss ner till Bari och köpte biljetter till färjan på dagen. Fick vänta sedan till sex tiden när vi skulle checka in. Så det var en väntans dag, passade mej perfekt för man blir nog lite slut att vara burkslav.

Vi fick köra åtta tiden ombord på färjan men ändå gick den inte ut fören 22.00. Satte uppe och glodde på folk innan vi gick till hytten och tog natt. Bekväma kojer hade dom och jag sov bra men det var ett högt ljud på båten.


Vid 09.00 fick vi köra iland då hade vi kommit till Albanien. Första km såg jag två överkörda hundar och en katt som låg vid vägen. En gubbe som stod med sin ko i koppel så hon fick äta lite grönt. Så kom en gubbe dragandes på en motsträvig get. Så såg man flera kor som stod bundna vid sina stolpar och åt gräs. Tydligen ägde dom bara en ko var. Så det är nog ett fattigt land Albanien.

Så kom vi in i Montenegro, då blev det stor skillnad, stora, många flotta hotell längs kusten och rent och snyggt. Så vi stannade en natt i Montenegro.

Sedan blev det Kroatien en bit och så en bit av Bosnien Hertsigovina, några kilometer och många passkontroller så är vi inne i Kroatien igen. Passerade Dubrovnik som det är så vackert att köra förbi. Dit har vi varit tidigare och gått på murarna så vi fortsatte.

Det var Långfredag så jag provade på att göra jansson i omniaugnen, men den blev inte så bra där fick ju ingen bra yta på den, Men tror den blir bättre när jag steker upp den till oss om nån dag. Vi hade sill och ägg på vår lilla påskbuffe...

Nu har vi tagit oss upp till norra Kroatien. Vi valde att köra på motorväg idag uppe bland bergen. 300 km kostade 30 euro och det var det värt. Nu står vi på ett blåsigt ställe så nu värmer jag upp köttsås och kokar spagetti till middag åt oss. Så hoppas jag kan se på Lets Dance för internet verkar vara bra här.

 I morgon blir det Italien kanske skidorten Toblach om det inte är för långt...



Inga kommentarer: