onsdag 27 april 2022

Hej finns det nån läsare kvar???

 

Nu är vi hemma och allt gick bra, nästan 6.500 km har vi kört. Många tycker vi forcerat Europa runt men det tycker inte vi. 

Vi har kört ca 300 km per dag ibland mer ibland mindre. Alla campingar och ställplatser hade inte öppnat så det gällde att hitta några som öppnar tidigt på våren. För mej har det varit så bra att få kuska runt utan stora besvär, eftersom man är dålig på att använda apostlahästarna så är det ett bra sätt att få se mycket och komma ut och lufta sig.


Italien hade ny sorts vägarbetare som jag aldrig sett tidigare, vi såg många flickor som satt på sina stolar vid vägen och när vi kom körandes så började dom posera och vicka på rumpan, dom stackare...Hon här var vid en rondell så då hann jag med att få ett foto. Klickar ni på bilden syns hon bättre.


Sedan såg jag många gulliga gubbar på cykel med hatt och kavaj, så tänkte jag nu blir det såna jag skall fota...






Sedan när vi om till Kroatien tog dom slut, så han med moppen blev den sista...


Så vi tog oss in i Italien igen och upp till Dolomiterna och det är så vackert där med alla berg. Sade nu måste det bli det sista berget som jag fotar! Men det funkade inte, det blev många till. Skall visa ett till åtminstonde.



Så lite till...



Här ser man deras höga plogpinnar och att dom står mot berget tror jag att det är en varning att inte köra in i bergväggen för plogbilen. För snön måste åt andra hållet, nerför stupet. Nu senaste vinter tror jag inte det blev så mycket snö. När man kollade på skidtävlingarna där så hade dom fyllt upp med konstsnö.

Sedan tog vi oss upp till Kiel och tog Stena Germanica hem, en favoritbåt för mej. Vi har åkt den flera gånger, tar hytt och får först äta gott, vara med i ett musikquizz sedan gå till hytten och sova.



Ni kan ju gissa vem som fick ta överslafen! Då mindes jag tiden jag jobbade på båt och oftast låg i övre kojen. Inte några problem att ta sig upp. Nu skulle jag inte kommit upp eller ner...


På morgonen vaknade vi vid 7 tiden och klockan 9 var båten framme i Göteborg. Sedan tog vi sikte på Otterbäcken vid Vänern och hälsade på Lennarts kusin Mia.



Dagen efter blev det att besöka barnbarnet Casandra i Skogås utanför Stockholm.



Hos dom sov vi över i bilen på gården och följande dag tog vi sikte på Norrtälje...



Där tittade vi in till min kusin Inga-Lill 88 år ung! Hon tyckte vi såg jämngamla ut, men jag får hoppas det beror på hennes gula fläck i ögat!

Så tog vi Rosella hem och kom hem halv 7 på kvällen och katten kom jamandes och undrade var vi varit. Men nu är han glad att vi är hemma igen.


Inga kommentarer: