måndag 1 november 2021

Nu är man hemma igen...

 Vi får väl hålla oss för oss själva ett tag nu ifall man fått nån smitta på sig. Där nere var det noga med munskydd, fast i vår grupp som bestod av andra svenskar, dom hade svårt att ta på sig munskydd. Tror säkert att ortsbefolkningen anade var vi kom från...



Poolområdet på Hotellet var stort och flott, men inte många var det som vistades där. 4 dagars utflyktsdagar hade vi och 2 lediga, fullt ös hela tiden.
Första utflykten var och studera korkeken och alla produkter som tillverkas av korken.



Här ligger det travar av kork, fotot av den gamla eken tog jag visst med en annan kamera.


Följande dag var det heldagsutfärd som startade kl.08.00 på morgonen till Sevilla. Där blev det mycket gående, så nu har jag fått träna upp mina höftmuskler till max. Fick nog bita ihop men det var en annan man som gick med krycka så dom körde lite snigelsafari för vår skull.






Stora platser och trånga gränder, så vår man med kryckan samlar kraft för att besöka den stora kyrkan.


Så följande dag var det dags att besöka städerna Faros och Lagos. Där vandrade vi mycket runt och kollade på en fiskmarknad och där tappade jag aptiten på att äta fisk. Höll mej mest till dom berömda musslorna.




Nu har jag tagit fram en vacker gös här hemma till middag. Så fortsätter jag i nästa blogginlägg med fortsättning på resan...

2 kommentarer:

uppsalaewa sa...

Vilken trevlig resa ni verkar ha haft.

mommo sa...

Ja tack, det hade vi verkligen. Nu får vi hålla oss hemma ett bra tag. Men nästa år får man väl hitta på nåt om man håller sig på benen...