söndag 14 november 2021

Ganska lugnt nu...

 

Vi har kommit igång med fiskande lite smått. Det har blåst fel vindar ett tag. Så senaste läggningen fick vi 12 sik och 1 gös. Siken bjöd på lite extra sikrom till oss.



Högt vatten har det också varit, nu har det gått ut lite mer sedan denna bild var tagen.



Nu är det bara 20 +. Nätet har vi lagt ut idag så det blir väl lite spännande i morgon bitti. Jag vill ha bara några gösar om man får önska. Har inte tid med mer, för i morgon skall jag med mitt boulelag och träna i Eckeröhallen där Åländska Mästerskapen skall gå av stapeln den 24 november.
På onsdag skall vi åka över till Sverige och Rimbo och spela i 'Höstkulan', då är det många deltagare vi får bara komma från Åland med 4 lag. Två från oss, Roseboule och två från Mariehamn.

Hur jag skall orka med det återstår att se,  I morgon skall jag nog ta ett samtal med kirurgen för nu har jag börjat halta mera och så har det börjat värka i höften på nätterna som det inte gjort tidigare.
Börjar bli lite trött på allt kracklande, nu är det 5 månader sedan operationen och nu hade jag räknat med att vara frisk och kry.


Så har jag putsat upp staken till juletider och stekte siken med min hemlagade reumoladsås och inlagd ättiksgurka till. Det slog inte alls hål i sidan.

Som efterrätt passar också stekta äpplen.


Hade köpt hem äppel som var hårda och smaklösa, så det passade bra att steka dom mjuka i smör med rörsocker, kanel och lite kardemumma på. Det blev mumma det...

Nu skall det bli en runda i bastun så jag håller mig varm tills i morgon när nätet skall upp. Nu är det minusgrader ute, så ett tu tre får vi leka isbrytare för att komma till nätet.


Inga kommentarer: