söndag 8 augusti 2021

Tror jag drabbas av nån sömnsjuka!

 Nu är vi hemma och allt är som vanligt, nästan!



På lördag förmiddag tog vi oss från campingen ner till hamnen i Tallin. Kl.12.00 gick Eckerölinjens Finlandia till Helsingfors. Den tog 2h 15 minuter, så körde vi av i Helsingfors. Där var det stor granskning av coronavaccinationen. Så äntligen fick vi visa dem, första gången! Tycker det är bra att det är ordning och reda i landet.


Så styrde vi färden mot Åbo och ut till skärgården och hoppades på att vi skulle få komma med nån färja hem. Första färjan var Viggen från Osnäs till Åva Brändö. Den kom vi med fast vi var obokade. Vi var tre obokade bilar som kom med på turen, sedan var det fullt.


Så körde vi av i Åva och körde till Torsholma på Brändö och hoppades på att vi skulle få följa med igen med Alfågeln. Det gick bra så vi kom till slutstationen som var Hummelvik på Vårdö. Där kunde vi sedan köra hem och då var vi hemma kl. 23. 30 på natten. Så knappt 12 timmar från Tallin och hem.

Trodde att det var åkandet i bilen som gjorde mig så sömnig, men sömnig är jag här hemma också. På morgonen, lite piggare mitt på dagen, sedan skitsömnig på eftermiddagen. På kvällen fullt sjå att hålla sig vaken till kl. 22.00 i hopp om att få sova på natten. Fast då blir jag pigg efter jag slumrat en stund. Så är man vaken en hel del på natten och så är man sömnig igen på morgonen håhå jaja...

 Brukar säga till mannen att kanske det beror på sällskapet. Fast han gäspar på också mer än vanligt.



Så har barnbarnet Casandra varit hem och hälsat på här med Neo som jag såg efter några dagar. Men det gillar ju inte katten som höll sig mest ute då. När Neo for hem så tyckte Ville att det blev så skönt.




Så nu får han ligga på bordet när jag dricker morgonkaffet. Han sover nästan sked med mej nu också för att visa var han hör hemma.

Inga kommentarer: