tisdag 17 augusti 2021

Ännu en tand mindre i munnen...

 

Hade lite ångest inför utdragningen, har så långa rötter så tandläkaren min blir alldeles slut. Denna tand hade spruckit i roten så jag var nog lite extra rädd. Hon fick kämpa på en stund innan den kom med, men inte allt! En liten rotbit blev kvar och den får sitta där. Börjar den bråka så måste det till en operation.


Jag överlevde så här långt iallafall.


I helgen var vi ute på vift. Vi firade att Louise hade fyllt sjuttio år i sommar med en räkkryssning på Sunnan 11.



Här är vi alla gamla arbetskamrater från Birkas början. Jag och Louise i mitten, vi började november 1971 i höst blir det 50 år sedan. Dom andra med på bilden kom några år senare i olika etapper.
Vi tog husbilen till stan och sov över där och sedan fortsatte vi till Vårdö och Simskäla som jag aldrig varit till. 2 färjor blev det dit Där träffade vi en man som hjälpte Lennart och mej att bygga första huset vårt 1978. Nu var han 91 år kroppen lite skraltig men klar i knoppen.



Sedan fortsatte vi till en Camping på Vårdö Sandösund. Där var det många tyskar och alla hade kanoter med sig, så det var många friluftsmänniskor där och en hel skock med barn också, för dom har äventyrsbanor uppe i träden. Lugnt och stilla på natten ändå.


På söndag var det dags för hemfärd och då for vi via gravarna, för från Vårdö kommer nästan alla mina förfäder. Så jag tittade till Morfar och Mormors grav. Dom träffade jag aldrig dom var döda innan jag föddes. Så hade jag tänkt besöka några släktingars gravar men då började det regna som bara den. Så det får bli ett nytt försök att hitta deras gravar.

Nu börjar det kännas att det börjar bli dags för att försöka fiska lite och även rivningen av huset får vi börja ta itu med och även finns det vedknubbar på vedbacken som behöver klyvas.

Nu får det vara slut på latandet.


Inga kommentarer: