söndag 28 juni 2020

Pust stånk stöön...


I denna hetta! 30 grader idag i skuggan det är lite för mycket men nu skall det bli svalare och blötare dagar. Så det är bra så vi kan pusta ut lite innan juli hettan kommer, om den kommer?


Så kan jag titulera mig Roseboule mästare 2020 i boule. Mitt lag med Carita, Pekka och jag vann alla fyra matcher så vi var säkra vinnare...





Kan också berätta att det gick på skit med alla svanungar här i viken. Svanarna på min sida av viken fick 5 ungar och efter en vecka var alla borta. Så fanns det ett svanpar på andra sidan och dom fick 6 ungar och nu är alla dom borta. Säkert finns det en stor gädda som käkat upp dem, för örnar och trutar håller sig längre ut nu.

Så har mannen reparerat upp en gammal 70 tals släpvagn.



Så här så här såg den ut när han började buckla ut, slipa, svetsa dit ny balkar, fixa nya hjul och så skulle den målas och dra nya elkablar, så egentligen byggde han den från grunden.



Så skulle den svängas på rätt och då får han ta vår trotjänare att hjälpa till med krafter.



Än är den inte riktigt klar, men så småningom när allt är på plats skall ni få se den, hoppas fullastad med skräp som skall till tippen.



Så har jag en kaktus som blommar och blommar. Det roliga är att när blommorna vissnar kryper dom in i kaktusen igen.


I morgon bär det av för oss igen. Blir att åka österut än när inte Sverige får ordning på sin pandemi. Nu tar vi färjorna över skärgården och så tar vi oss till Esbo på tisdag, bokat en campingplats där. Så onsdag förmiddag tar vi en färja till Tallin. Sedan skall vi köra runt i Estland några dagar. Västkusten skall vara fin, så den skall vi kolla upp.

Kanske det blir lite bloggande därifrån...







Inga kommentarer: