fredag 12 juni 2020

En stor dag i dag!



För Pernilla, min äldsta dotter har boksläpp på sin tredje roman.




Eftersom det är försiktiga tider har hon det hemma med vänner o släkt. Vi håller oss hemma hos oss.




Jag fixade en smörgåstårta åt henne och festen, så jag hoppas den smakar och att boken kommer att gå åt som smör i solsken.


Vi var även och hälsade på min svåger som på grund av ålder och sjukdom bor nu på äldreboende.




Så vi måste träffas med 2 meters avstånd utomhus. Det var en trevlig träff, vi var glada att se han i någorlunda bra form och han verkade glad att se oss.




Min syster fick sitta lite närmare när hon hade visir på sig.

Men man blir så trött vi hade inget coronafall på 5 veckor, nu kommer yngre personer hem som gått i skola i Sverige och vips har vi 19 fall. Den sista har inte rest så nu vet dom inte var han blivit smittad så nu heter det att vi har samhällssmitta. Så då får vi alla hålla oss på vakt ordentligt igen.

Så är det öppet att alla som har stugor i Finland och bor i Sverige skall få komma hit. Har väl inget emot det bara dom skulle kunna hålla sig på sin stuga. Men det gör inte alla..

Nåja slut gnälla nu, vi får hoppas det lugnar sig och inte blir värre.
 Nu är sommaren här varmt som bara den. Så nu fick mina Krassulor och diverse annat flytta ut. Vad dom njöt, hörde suckarna, en dusch så vi får bort dammet bara, och det fick dom.



2 kommentarer:

Libra sa...

Vad roligt att din dotter har boksläpp. Smörgåstårtan ser jättefin ut. Säkert lika god också.
Förstår frustrationen över sommar gäster med risk för smittspridning.
Likadant överallt nu när reseförbud hävs.

mommo sa...

Ja du Carina! Nu har hon med boksläppet blivit farmor idag och jag kanske Farmorsmor eller mormorsmor. Det blev en flicka som skall heta Moniz. Så nu får jag hoppas att jag får se henne snart. Nu har vi 19 coronafall sammanlagt på Åland. Den sista vet inte hur han smittas så då heter det att det är samhällssmitta. Dom 5 andra kom från Sverige.
Och i Sverige verkar det inte ta slut på dödsfallen. Bröllopet i Sundsvall blir uppskjutet till nästa år och jag undrar när vi kan fara till vår stuga utanför Söderhamn?