söndag 7 juni 2020

Regnet slutade...


och blåsten tog vid! Så det blir mest att sitta inne i bilen. Tur att vi kan se på netflix, så vi har sett några bra filmer.

Vi tog oss till Forssa igår och tog en sväng in i ett köpcenter, Där hittade jag några av mina favoritkläder, randigt skall det va...




Så fick jag lite fotvård av mannen. Så nu är mina sommarfötter redo för sommaren.


Med andra ord en riktigt bra dag.

Men huj vad det blåste, tur att vi stod i lä högt uppe



Här kommer min diskmaskin hem med disken,jag fick svindel när jag skulle ta mig ner för trappan men han trippar så lätt uppför den.


I dag passerade vi Nådendal och tog oss ut till Merimasku. Där försökte jag söka upp min farfars föräldrars grav, men hittade inte deras namn. Någon annan Lindroos hittade jag som jag får söka hemma i mitt släktregister.






Här föddes farfar och här dog hans föräldrar, hans mor 1926,så jag hade hoppats på ett litet spår.
Kyrkan var från 1726,så jag vet att dom hade varit här nån gång i alla fall.

Nu är vi på en camping som heter Livonsaari och det heter väl denna ö också. Campingen är mycket fin och vi har sjöutsikt igen. I morgon skall vi försöka ta oss hem, vi hoppas att vi kan få åka hela vägen hem till Hummelvik. Man får inte boka hela vägen för dom vill att man skall stanna en natt på Kumlinge. Men finns det plats så kan det gå... 

Inga kommentarer: