fredag 15 maj 2020

I startgroparna...


Snart bär det ååå
Klockan 12 i dag går färjan till Kökar, Ålands sydligaste ö som mest består av berg och martallar. Förr när vi hade båt så var vi dit några gånger, nu blir det landvägen. Nu skiner solen men det är kallt och till kvällen väntas det regn. Men jag skall ändå sitta i bilen och titta på Lets Dance.




Så har jag gjort min hudtest som visade att jag inte var allergisk mot protesens material, kobolt, krom och nickel. Men han kunde inte säga varför jag fick utslagen ifrån, bara att hoppas dom inte kommer igen. Kanske det är som Petra säger att kroppen började säga ifrån med allt jag hade gått igenom.

Det är knappast färdigt än. För hudläkaren var mera orolig för mina förhårdnader jag hade på händerna. Så det blev provtagning av dem. Han kände till sådana som jag i min ålder som låg i löklandet och rensade när man var barn. På den tiden skulle landen rensas tre ggr per sommar och sedan satte man och snoppade löken och solen sken på den tiden! Inte var den någon som visste vad solskyddsmedel var på den tiden. Så nu får jag väl betala notan.




Blåmesen ligger på sina 11 små ägg, tror nog vi hinner hem innan dom kläcks. Hon började ruva den 4 maj så troligtvis kläcks dom i slutet av nästa vecka. Då hoppas jag värmen har kommit och med den insekterna så hon kan ge dem bra mat.




Blommorna inne är vattnade och kattvakten instruerad om mina blomster utomhus som det gick på tok för. Jag har alltid för bråttom, planterade ut tagetes och så mina övervintrade pelargoner i större krukor. Ja, vad hände då? Jo frosten kom och tog dem! Det var minus 5 grader klockan 5 på morgonen när jag var upp en sväng. Nå jag får väl köpa nya och se om nån kan ta sig igen men jag tvivlar. Dumt huvud får plånboken lida,,,


På tisdag är vi hemma igen om allt går bra.

Inga kommentarer: