onsdag 10 maj 2017

Inget som vanligt idag!


10 maj 2017 går nog till väderhistoriken!

I morse 04.30 skulle katten ut. Så jag hasade mig upp ur sängen slängde en blick ner mot sjön. Och får se han här...


Här ligger råbocken några meter från huset, det är inneblommorna som skymtar i förgrunden. Det har börjat snöa och är minus 2 grader. Och jag kryper i säng igen.

Mannen stiger upp vid åtta och ber mej komma upp och titta ut, då blev jag klarvaken och hade svårt att hålla mej för skratt!


Utsikten ner mot sjön. Antagligen har bocken flyttat sig eller så ligger han under snön.


Mot söder på framsidan av huset, tur att äppelträdet inte står i blom.


Så tar mannen bilen och åker in till staden på ärenden. Kanske vinterdäcken borde varit kvar?


Ser både ljust och mörkt ut på dagen. Fast snön krymper med fart när solen tittar fram.


Kaffe på altanen blir det inte idag.


Mina svanar tänker sova tills det blir vår.

10 maj kommer man inte att glömma i första taget. Vi får se om det är samma i morgon när vi vaknar för dom lovar minusgrader inatt också.

Inga kommentarer: